آموزش کشتی از صفر تا صد + تمامی فنون و تکنیک ها
نوشته شده توسط : فاطمه مرادی

یکی از قدیمی ترین و فراگیر ترین رشته های ورزشی دنیا کشتی می باش که زمان به وجود آمدن آن به دوران ما قبل تاریخ بر می گردد زمانی که انسان ها برای دفاع یا حفاظت خود از این ورزش استفاده می کردند. از طرفی این ورزش یکی از رشته های ورزشی می باشد که هر فردی با کمترین امکانات تنها با دانستن اطلاعات مختصری در خصوص کشتی می تواند به آموزش کشتی بپردازد و برنامه آموزش کشتی از مربیان خبره دریافت کند. اگر شما هم جزو علاقه مندان این رشته ورزشی رزمی هستید و نمی دانید آموزش های لازم مبتدی را کجا ببینید ما پیشنهاد می کنیم از ما غافل نشوید. چون ما در ادامه می خواهیم به شرح مختصر برنامه آموزش کشتی بپردازیم تا به راحتی از راه دور اطلاعات لازم در خصوص این رشته ورزشی را به دست آورد.

آموزش کشتی ایرانی – کشتی کردی

قدیمی ترین کشتی ایرانی که می خواهیم به شرح مختصر آموزش کشتی ایرانی بپردازیم کشتی کردی می باشد که هنوز هم معمول و متداول است. کشتی کردی با لباس های رسمی در شهر های خراسان؛ گرگان، کرمان و … انجام می شود و علاقه مندان مخصوص به خود را دارد.
در این کشتی هر فرد باید بتواند دو مرتبه حریف خود را شکست بدهد و اگر بازی یک به یک مساوی شود باید برای بار سوم با یکدیگر باز هم کشتی بگیرند. کشتی کردی بر روی زمین است و هیچ حد و حدودی ندارد. تنها باید فرد کشتی گیر آستین های چوخه خود را بالا بزند و یک شال بر کمر ببندد.

آموزش کشتی ایرانی – کشتی ترکمنی

این نوع کشتی که می خواهیم به شرح مختصر آموزش کشتی ایرانی بپردازیم در ترکمن صحرا و قسمتی از خراسان و سیستان و بلوچستان متداول است. در این نوع کشتی شرکت کننده فقط حق گرفتن کمر را دارد و نمی تواند قسمتی دیگر از اعضای بدن حریف خود را بگیرد.
به این منظور کشتی گیر باید ۲ طرف کمر حریف خود را بگیرد تا هر دو سعی کنند یکدیگر را بر زمین بزنند. در این کشتی ابتدا باید بدانید نیروی بسیاری لازم است و با نیروی کم نمی توان کشتی ترکمنی گرفت. از طرفی هر گونه زدن فن یا پا انداختن در پای حریف در این نوع کشتی امکان پذیر نیست.

برای آموزش تنیس خاکی، پیدا کردن باشگاه یوگا در تهران، رزرو زمین تنیس مشهد و ... کافیست وارد سایت اسان اسپرت شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب از اسان اسپرت کافیست اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: یادگیری کشتی , اموزش کشتی , بازی کشتی , تاریخچه کشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: